2011-10-15 Wernisaż

Katarzyna Zwolińska

 

Studia (1992-97) w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. A Sadowskiego. Aneks z grafiki warsztatowej u prof. D. Kołwzan-Nowickiej. Udział w 40 wystawach zbiorowych w kraju i za granicą (m.in.: Włochy, Japonia, Hiszpania, Niemcy, Syria) w dorobku artystycznym posiada także 11 wystaw indywidualnych (Polska, Portugalia). Obrazy znajdują się w kolekcjach prywatnych w Polsce i za granicą oraz w Muzeum Regionalnym w Nowym Sączu.

 

Nagrody i wyróżnienia:


2010 – XIII Festiwal Malarstwa Współczesnego, Szczecin.Wyróżnienie – Zakup kolekcjonerski Euroafryka
2009 – „Ouadro Art – 2009”, ZPAP łódź, III miejsce.
2008 – „IV Międzynarodowe Biennale Pasteli”, BWA, Nowy Sącz, Nagroda
Stowarzyszenia Twórczego „Polart” oraz Wyróżnienie im. Marii Ritter. 2007- Obraz Sezonu, ZPAP Okręg Warszawski – edycja zima (II miejsce),
Dzieło Roku (III miejsce). 2004 – „VII Jesienny Salon Sztuki”, BWA. Ostrowiec Świętokrzyski,

Wyróżnienie. 1998 – „II Ogólnopolskie Biennale Pasteli”, BWA, Nowy Sącz, Wyróżnienie Honorowe.

 

Ważniejsze wystawy:

2010
– „Colorful impression” Katarzyna Zwolińska, Galeria Colorida. Lizbona, Portugalia
XXIII Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Szczecin

2009
Międzynarodowe Biennale Pasteli, Oviedo, Hiszpania

2008
Katarzyna Zwolińska – Malarstwo, Galeria De Facto, Bielsko-Biała
Kolekcja Europejskiej Akademii Sztuk, BWA-Galeria Zamojska, Zamość
IV Międzynarodowe Biennale Pasteli, BWA, Nowy Sącz., Nagroda Stowarzyszenia Twórczego „Polart” oraz Wyróżnienie im. Marii Ritter

2007
– „Arte Luogo Natura”, Liceo Artistico Ripetta, Rzym, Włochy
– V Salon Letni.Muzeum Nadwiślańskie, Kazimierz Dolny „Bliźniemu Swemu 2008”, Zachęta, Warszawa.

2006
– „Prezentacje 2006” Katarzyna Zwolińska-Malarstwo, Galeria MBWA „Jatki”, Nowy Targ; Galeria MBWA, Krynica; Galeria MBWA, Olkusz; Salon Wystawienniczy MBWA, Nowy Sącz
– Katarzyna Zwolińska – Malarstwo, Galeria Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej, Warszawa

2005
– „Płock-Darmstad”, Wystawa polskiego malarstwa w Kunstlerhaus Zeigelhutte, Darmstadt; Niemcy

1999
– XXXIV Ogólnopolski Konkurs Malarski” Bielska Jesień, BWA, Bielsko-Biała.

1998
– „Obraz 98”, Stara Kordegarda, Warszawa, Galeria Piast w Tokio, Japonia.

 

Kilka uwag na temat malarstwa Kasi Zwolinskiej 

Katarzyna Zwolińska, to artystka obdarzona wyjątkową intuicją twórczą. Pięknie obserwuje świat budując kolorem nastrój ciepły i przyjazny. Krajobrazy, które wychodzą spod jej pędzla sanie tylko świadectwem talentu i osobowości, ale też rzetelnej wiedzy profesjonalnej, w której nie ma miejsca na pozory i nonszalancję.
Nasycone wyszukanym kolorem, oczyszczone ze zbędnych ozdobników ukazują piękno ale też i dramat przyrody. Spotkanie z jej obrazami jest świętem dla oka i ducha gdyż prowokują do wnikliwej kontemplacji i długiego nań patrzenia. Są kwintesencją wartościowego malarstwa, dlatego mocno wpisują się w rejestr współczesności.
 

Barbara Szubińska
Krzymoszyce 7.VII.2011

2011-09-10 Wernisaż

Mistrz i Uczniowie: Stanisław Baj

Podstawową wytyczną w „naszej” pracowni jest hasło: „Nie szkodzić”, któremu towarzyszy przekonanie, iż należy kreować studenta zdolnego do kreowania dzieł. Dydaktyk powinien pobudzać przede wszystkim zmysł odkrywczy, a nie naśladowczy, oraz tworzyć uczniów innych niż sam nauczyciel. Należy dać studentom pewną wolność, możliwość popełniania błędów. Istotna jest wzajemna relacja: mistrz – uczeń.

Program kształcenia w „naszej” Pracowni Malarstwa opiera się na dwóch etapach:

Pierwszym z nich (obowiązkowym na wszystkich latach studiów) jest studium z natury, które zawiera: studium aktu, martwą naturę, studium wnętrza i pejzaż. Przez studium natury rozumiana jest nauka obserwacji. Ma ona na celu wypracowanie u studenta umiejętności transpozycji przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyznę. W ramach studium istotnymi zagadnieniem są wymagane przez dydaktyków: rozwój wrażliwości na kolor, umiejętność prawidłowego, a jednocześnie kreatywnego komponowania. Oba zagadnienia są nauczane w oparciu zarówno o wzorce klasyczne, jak i obserwację zjawisk naturalistycznych – ze świata potocznego. W ramach studium z natury równie ważnymi elementami są: klasyczna anatomia, perspektywa i przestrzeń malarska, oraz analiza struktury światła jako zjawiska fizycznego i znaczeniowego jako metafizycznego, ponadto: zagadnienie temperatury koloru, dysonansu, tonacji rytmu i kontrastu.

 Drugim etapem kształcenia w „naszej” pracowni jest własna kreacja artystyczna studenta. W jej skład wchodzą zarówno zadania kompozycyjno-tematyczne, jak i projekty i inicjatywy własne studenta. Doskonalenie własnej kreacji artystycznej opiera się na zachowaniu i rozwoju naturalnych predyspozycji studenta, jego indywidualnego języka malarskiego, osobowości, wzbogacenia jego świadomości i wyobraźni, poszerzeniu kontekstu funkcjonowania malarstwa w społeczno-kulturalnym pejzażu, wyzwalanie ambicji, odwagi i wiary w siebie.

Nauka malarstwa w „naszej” pracowni opiera się w dużej mierze na „samokształceniu” i umiejętnym wyciąganiu z niego wniosków. Studenci pracują razem i często odpowiadają na te same zadania proponowane przez prowadzącego. Dialog i dyskusja dydaktyczna towarzyszące każdemu przeglądowi prac studenckich są impulsem do budowania przez studentów własnych postaw artystycznych. Niezwykle istotna staje się w tym miejscu konfrontacja tych postaw, która implikuje uczenie się od siebie nawzajem, co spójne jest z ideą pracowni mistrzowskiej.

Stanisław BAJ

Agata Rudzikiewicz, II rok

Agnieszka Milewska, IV rok

Arkadiusz Karapuda, asystent

Dominika Owczarek, II rok

Janina Tłuczkiewicz, III rok

Jordan Sobierajski, III rok

łukasz Grotkowski, III rok

łukasz Zedlewski, III rok

Marta Kawecka, II rok

Tomasz Pilikowski, III rok

Urszula Kałmykow, IV rok

2011-06-18 - Wernisaż

Polecamy
Międzyrzec Podlaski Stowarzyszenie Rozwoju Żeglarstwa Serwis taneczny Zbigniewa Sieduszewskiego Konna Straż Ochrony Przyrody i Tradycji
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Międzyrzec Podlaski - Twoje miasto ONLINE Fakty, Kultura, Sport, Informator WAŻNE INFORMACJE I WYDARZENIA W BIALA24.PL

Miejski Ośrodek Kultury w Międzyrzecu Podlaskim

ul. Warszawska 37, 21-560 Międzyrzec Podlaski, tel. +48 83 371 78 07, fax: +48 83 371 23 79
e-mail: kultura@miedzyrzec.pl, godziny pracy administracji: poniedziałek-piątek: 07:30 - 15:30

© 2024 Miejski Ośrodek Kultury w Międzyrzecu Podlaskim.

Created by: 4interactive